May 16, 2008

mY p01nT 0f v13w

De doi ani posed drept de vot, bun, cum procedez? Până pe 1 iunie trebuie să iau o decizie, care cred eu mai bună să aducă oraşul meu pe culmile progresului şi bunăstării economice şi sociale. Înainte să mă bag la ştampilat nume şi sigle, iau lista candidaţilor din orăşelul în care urmează să-mi exercit dreptul individual la vot. Numele nu este un criteriu de eligibilitate în astfel de situaţii, dar instinctiv, privirea îmi este atrasă de următorul slogan electoral: „Iată omul deVotat – Gigi!” Gigi? Cum, eu să merg la vot şi să pun ştampila pe …Gigi? E bine oare? Îmi şi închipui: „Cine e primar la dumneavoastră?” Răspuns: „Un domn, Gigi.”

Îmi amintesc că mama mi-a spus cu ani în urmă „ Nu te recomanzi niciodată cu porecla sau cu un diminutiv” , dar pe omul acesta aşa îl cheamă. Încerc să privesc spre culoarea sa politică, să ascult discursul său electoral, dar în minte îmi răsună: Gigi! Cum pot să încredinţez votul meu pentru …schimbare cuiva care poartă numele de Gigi? Şi de parcă n-ar fi de ajuns, are pe lista de consilieri pe o doamnă Flori. Cu uşoară teamă în glas, întreb: eu să pun ştampila pe Gigi şi Flori? „Cetăţean al oraşului dintre două ape, dormi liniştit, căci Gigi şi Flori lucrează pentru tine” Aşa? Nu ştiu de ce dar îmi tot vine în minte expresia "să moară Gigi dacă te mint, frăţioare" - lucru care face să-mi scadă şi mai mult încrederea în acest personaj.

A nu se înţelege că am ceva personal cu acest individ. Nu-l cunosc, nu contest posibilitatea ca el să fie un om de toată isprava, însă am fost sinceră (în superficialitatea mea).