July 08, 2012

Blog meet '12 - my point of view

Vreau de aproape o săptămână să scriu un text răspuns celui publicat de Joe pe blogul său, referitor la bloggerii din Constanţa şi ultima întâlnire a acestora.

Pentru mine blog meet-ul de duminica trecută a fost primul la care am participat, deşi am blog de cel puţin cinci ani.
Până acum m-am ţinut departe lumea bloggerilor şi de comunităţile de gen, eu însămi neconsiderându-mă un blogger veritabil. Blogul de care mă îngrijesc se numeşte tocmai Recycle Bin pentru a scoate în evidenţă cât de mult îmi pasă de ce postez când şi când pe aici. De asemenea nu permit comentarii pe blog-urile mele pentru că nu scriu pentru feedback sau pentru notorietate. Scriu pentru mine, să mă fac mare, cum spunea cineva.

N-am dat niciodată o importanţă reală blogging-ului şi nu l-am privit niciodată cu seriozitatea pe care o invocă unii. Pentru mine blogging-ul e un soi de jucărie antistres. Ştiu că sunt oameni, constănţeni, care ţin un blog pentru a transmite un mesaj într-o direcţie sau alta şi desigur, am tot respectul pentru ei şi pentru munca lor. 

Că am adus vorba despre oamenii care fac blogging la modul serios, blog meet-ul la care am participat a fost interesant, dar un pic departe de ideea mea de blog meet. Salut iniţiativa lui ddumi de a organiza întâlnirea bloggerilor de anul acesta, dar consider că era nevoie de ceva mai multă implicare şi alergătură pentru planning. În accepţiunea mea blog meet nu înseamnă să aduni circa zece oameni mai mult sau mai puţin plictisiţi, într-o după amiază de duminică la o terasă înghesuită. Eu am ajuns acolo de mână cu un prieten şi în afară de el nu mai ştiam pe nimeni de la masă, în sensul că nu ajunsesem niciodată pe blogurile lor. La rândul meu eram o anonimă pentru cei de la masă, care se cunoşteau între ei (unii cel puţin). În cei cinci ani (îi împlinesc luna viitoare) de când ţin blogul pe care scriu aceste rânduri nu i-am făcut niciodată reclamă, ba chiar m-am chinuit să-l ţin ascuns. Raţiunile pentru care am ales să fac asta le voi dezvălui doar în prezenţa unui psiholog.

Am o listă de bloggeri constănţeni pe care îi citesc şi îi apreciez pentru munca lor în câmpul virtual, deşi pe unii dintre ei nu i-am cunoscut niciodată altfel decât prin scrisul lor. Tocmai pentru că mi-ar plăcea să mai particip la blog meets şi pentru că mi-am amintit, cu ocazia precedentului, că blogging-ul poate fi ceva serios şi folositor, m-aş oferi ca anul viitor (sau mai devreme) să mă implic în organizarea unui blog meet la care să vină cât mai multă lume.

Mare parte din bloggeri se consideră (fie şi în secret) oameni sociabili, mulţi dintre ei au în minte tot felul de iniţiative pe care şi-ar dori să le pună în practică şi pentru care şi-ar dori susţinere. Din acest motiv nu văd de ce nu ne-am putea agita un pic să facem anual un blog meet eveniment care să fie mai mult decât o ieşire la bere şi care să merite consemnat.