September 06, 2012

Hipsterish wish list



Scenariu:
Pe fereastră se întrevede ceva vreme de toamnă chiar dacă soarele trage cu ochiul înapoi spre vară. Am în stânga o cană mare, colorată, plină cu cafea rece şi amară, iar eu stau în faţa calculatorului şi îmi scriu textele. Mai am lângă mine şi o minune din asta numită „gadget” în capitalism, un radio cu cd player şi port USB cu cel mai adorabil design retro. Ascult, desigur, selecţia mea de melodii preferate de la Pink Martini, Hooverphonic, Porcupine Tree, Florence + The Machine şi, de ce nu, Emeli Sande...

 * * *
Câţi dintre noi, virusaţi de curentul hipsterish, nu am răscolit podurile, garajele şi debaralele bunicilor în căutare de rămăşite vintage sau retro?  Our parents and grandparents were the real hipsters and hippies. Ce cool trebuie să fi fost mama cu rochia ei vaporoasă cu imprimeu floral şi platformele cu talpă de plută. Îşi întregea look-ul cu ochelarii rotunzi şi îşi prindea părul mereu cu o eşarfă îngustă. Dar ce heartbreaker chic trebuie să fi fost tata cu pantalonii lui „charlie”, tricoul polo simplu şi ochelarii pe care i-am botezat „aviators”.


Toată copilăria am privit şi studiat intrigaţi albume foto alb-negru sau mai rar color în care părinţii noştri apăreau în toată spendoarea tinereţii lor. Moda se întoarce şi nu doar în materie de vestimentaţie, ci şi în design-ul de interior şi design-ul de produs. Aşa se face că, plimbându-mă, zilele trecute, printr-un hypermarket mi s-au lipit ochii de nişte radio-uri cu cd player cu design retro. A fost, fără dubii, dragoste la prima vedere. Iar coborând ochii pe eticheta cu preţul, se pare că planetele s-au aliniat şi ne vor împreună (pe mine şi radioul *wink*)!