April 09, 2016

Cum se foloseşte beauty blenderul



Dacă tot am început să vă împărtăşesc din secretele mele de make-up şi să împart cu voi impresii despre produsele pe care le folosesc, am zis că nu ar strica să scriu şi câteva rânduri despre deja faimosul beauty blender. 

După ce am văzut un milion de tutoriale pe net şi laude la tot pasul, prin decembrie am decis că e timpul să-mi fac şi eu cadou minunatul bureţel roz. Prima impresie... ce să zic?... ca şi în cazul BB cream-ului de la Garnier, nu a fost excelentă. Ţin minte că l-am folosit nerăbdătoare şi imediat după i-am scris unei prietene că nu înţeleg all the fuss cu acest beauty blender, pentru că nu e cine ştie ce. M-am grăbit cu concluziile, pot spune. 

Până la beauty blender eu obişnuiam să-mi aplic fondul de ten şi concealer-ul cu degetele şi mai rar cu bureţeii de machiaj. Mi se părea mie că dacă-mi folosesc degetele am mai multă precizie. Pensulă pentru fondul de ten am folosit o dată sau de două ori şi nu mi-a plăcut în primul rând senzaţia... mă rog, asta e altă poveste. 

Am perseverat aşadar cu beauty blender-ul până a ajuns să-mi fie indispensabil din rutina zilnică de machiaj şi, cu siguranţă, îl voi recumpăra! 

Să vă spun cum îl folosesc eu pe al meu. Buretele, în forma lui iniţială, are o dimensiune mică şi o textură un pic mai rigidă decât a unui burete normal de machiaj. Nu ştiu exact din ce e făcut, dar pare un fel de spumă... Eu prefer ca, înainte de utilizare, să-l înmoi bine în apă caldă şi să îl storc pe măsură ce începe să-şi dubleze volumul. La final, îl storc bine, uneori folosesc şi un şerveţel de hârtie ca să fiu sigură că rămâne doar umed şi nu mai picură deloc apă din el. Vă spun asta, pentru că îmi imaginez că toate ştiţi deja că beauty blender-ul este un produs conceput pentru high-definition make up şi trebuie folosit numai după ce a fost îmbibat cu apă. Acest lucru îl face să aibă proprietatea de a nu absorbi produsul şi de a-l ţine la suprafaţă. Observaţi deja avantajul faţă de pensulă sau de bureţii normali de machiaj. 



Apoi, pentru pasul următor, aplic fond de ten pe dosul palmei sau pe o suprafaţă de ceramică (acesta este mai indicată pentru aplicarea fondului de ten pentru că de pe mână poţi transfera pe faţă odată cu fondul de ten şi grăsime de pe piele). Înmoi buretele în fond de ten şi încep să aplic pe faţă prin mişcări de tapotare. Aici ar fi important de spus că nu este indicat să frecaţi tenul cu buretele sau să-l întindeţi. Astfel de mişcări, în timp, pot duce la apariţia ridurilor. 


După ce am terminat de aplicat fondul de ten şi anticearcănul cu beauty blender-ul, îl spăl. Niciodată nu las curăţarea lui pentru mai târziu sau nu îl folosesc niciodată înainte de a-l fi spălat bine înainte. O să vă spun mai la final şi de ce. Acum vreau să vă mai vorbesc un pic despre curăţarea lui. Îl spăl de obicei cu apă caldă şi săpun până când nu mai curge din el decât apă limpede. Am observat totuşi că nu e bine să-l speli cu săpun lichid pentru că îl îmbibă mai mult decât e cazul şi muuuult mai greu de clătit spuma aceea. De asemenea, am fost surprinsă să observ să poate rămâne pătat şi nu îl ultimul rând, după multe utilizări şi spălări textura îşi pierde din consistenţă. Eu suspectez că e un fel spumă cu memorie, care de atunci când se uzează îşi cam pierde elasticitatea aceea.

Doar ce am spus că buretele, deşi nu absoarbe produs, are tendinţa de a rămâne pătat. Pentru asta, cei de la Sephora au conceput şi un beauty blender cleanser, un produs de curăţare specific, care ajută exact la îndepărtarea acestor pete. 

Cred că v-aţi plictisit deja după acest text fluviu, dar în final aş vrea să vă mai povestec despre îndoielile pe care le-am avut înainte de a cumpăra beauty blender-ul. Ei bine, când am auzit că e un produs care se foloseşte umed am cam ezitat, pentru că după cum cred că ştiţi şi voi, microbii se dezvoltă cel mai bine în medii cu umiditate. În acest context, mă gândeam evident „de ce mi-aş pune eu aşa ceva pe faţă?”. Dar să ştiţi că în lunile de când îl folosesc nu am avut absolut nicio problemă cu tenul. Mă tem în continuare de apariţia microbilor, motiv pentru care îl spăl temeinic după absolut fiecare utilizare şi îl las la uscat tot pe un şerveţel curat. Când e uscat complet, veţi vedea că îşi reduce volumul şi redevine mic... V-aş mai sfătui să nu-l păstraţi în cutie sau cel puţin nu-l băgaţi sub nicio formă acolo ud! Eu pe al meu, după ce s-a uscat, îl ţin departe de alte produse care l-ar putea murdări şi eventual îl înfăşor într-un şerveţel curat. 


Cam asta am avut eu să vă spun despre beauty blender. Ştiu că multe dintre voi deja îl folosiţi, poate nu numai pentru aplicarea fondului de ten şi a concealer-ului, ci şi pentru aplicarea BB cream-ului, pudrei, conturului... pentru că e potrivit şi pentru aşa ceva. Dacă aveţi ceva de adăugat la ce am scris eu aici, aş fi bucuroasă să citesc în comentarii!